avagy rövid vélemények az általam olvasott könyvekről :)

KönyvBirodalom

KönyvBirodalom

Agatha Christie - A ​karácsonyi puding esete (10p)

2016. augusztus 14. - aurelie

Legutóbb bevált a tükrözés előtti éhezős-wc-re-járós-napon, hogy AC-t olvastam, nagyon sokat segített abban, hogy ne szenvedés legyen a nap, és csak a túlélés a cél. Így úgy döntöttem, hogy a mostanira is veszek egyet. Aztán közben odaajándékoztam a húgom névnapjára, de szépen megkértem, hogy arra az egy napra mindenképp tegye nekem szabaddá. :D Végül egyébként mást csináltam (ezt:) https://www.youtube.com/watch?v=68y7HjWhSMU ), de utána nyaralás közben nagyon örültem, hogy megmaradt addigra, mert tök jó kikapcsolódás volt egyet-egyet elolvasni napközben, éppen amikor "üresjárat" volt, vagy egyszerűen csak pihenni szerettem volna.
Ebben a kötetben 6 rövidebb-hosszabb kisregény van, ahogy a fülszövegben is olvasható: "ezt a kötetet Agatha Christie mint séf ajánlja figyelmünkbe".
A karácsonyi puding tényleg a legjobb belőle, nem hiába ez van kiemelve mindenhol. Nekem a humor miatt a kedvencem, többet nem merek mondani, nehogy valamit sugalljak esetleg véletlenül.
A szedertorta a legkönnyedebb talán, azt csak úgy leültem, elolvastam, és jól esett a lelkemnek. :)
A Greenshaw Bolondvárának valamiért különösen tetszett a vége, illetve ebből még azt emelném ki, hogy több szereplő is szimpatikus volt, például az áldozat személyisége valamiért igazán közel állt a szívemhez.
Az álomban és Az elnyomottban mindkettőben volt valami, talán nagyon kicsit nyomasztónak mondható dolog, ami miatt nem lesznek a kedvenceim. Bár az elnyomottnak csak a vége felé jelenik meg egy pici ilyesmi, egyébként az azért tetszett összességében nagyon.
A spanyol láda rejtélyét szerintem most másodszorra olvastam, bár biztos nem vagyok benne, de végig volt valami ilyesmi bennem. Persze ez alapból nem befolyásolja azt, hogy ez is tetszett, zseniális fordulatok vannak ebben is.
Igazából az összes nagyon jó, mint úgy általában AC művei szoktak lenni. Azért is vettem meg ezt a kötetet, mert 6 kisregény van benne ugyebár, és persze szeretem a jó hosszú krimiket is, amiknek lassan van vége, és jól lehet a szálakat összevissza csavarni, és jól kidolgozott a szereplők személyisége, stb. stb., de néha jól esik csak úgy leülni és elolvasni egy rövidebb, kerek történetet egyben, és erre nagyon jó az ilyen összeállítás, mint ez.
(A Greenshaw Bolondvárából még film is készült, és azt hiszem Az álomból meg egy 45 perces sorozat rész (?), egyelőre a GB-t láttam, az sokmindenben különbözik a könyvtől, pl. egy új szereplő is megjelenik, de a második felében "összeér" a könyvvel, és a végén ugyanaz lesz a megoldás lényegében.)
Én inkább könyvtáras vagyok és a legjobbakat veszem csak meg, de azt kell, hogy mondjam, hogy ezt megérte megvenni, mert pár év múlva simán újra lehet olvasni, és akkor is izgalmas lesz szerintem (meg egyébként is a családból bárki szívesen olvassa). :)

Moly link

A bejegyzés trackback címe:

https://konyvbirodalom.blog.hu/api/trackback/id/tr5510408956

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása