avagy rövid vélemények az általam olvasott könyvekről :)

KönyvBirodalom

KönyvBirodalom

Margaret Mitchell - Elfújta a szél (10p)

2015. május 22. - aurelie

Pulitzer-díjas. Mondanám, hogy "jéé", de legfeljebb ironikusan. Szóval nem meglepő. Nagyszerűen leírja az Észak és Dél harcát, az amerikai polgárháborút. Én ezelőtt kb. semmit se tudtam róla, ami nyilván az én hibám, de így teljesen át tudtam érezni, és nem csak ezt a háborút, hanem úgy általában a háborúkat, a közeledésüket, a lezajlásukat, a következményeiket. Alapból baromira nem bírom a háborús történeteket, de ez más. A szereplők jelleme is baromi jól ki van dolgozva. Mindig, amikor már majdnem elkezdtem unni a történetet, történt valami új fordulat, valami ami miatt mégsem tudtam abbahagyni. Talán legfeljebb egyszer tartottam egy rövidebb, pár napos szünetet, de csak azért, mert azt azért meg kell hagyni, hogy az embernek nincs mindig hangulata az ilyen jellegű (tempójú?) könyvekhez. És ezalatt gondolok a Jane Austen vagy Brontë könyvekre is, valahogy ezek nálam egy kategóriába esnek. (És félreértés ne essék, a kedvenceim közé tartoznak. Mármint amikor van hozzájuk hangulatom. Szóval olyan 95%ban. :) ) Egyébként nekem Melanie lopta be magát legjobban a szívembe. Az a jóság, az a szeretet, az a nyitottság, ami mind megvan neki.. Irigylésre méltó. :) De persze például Rhettet is nagyon bírom (persze nem ugyanezen tulajdonságai miatt:D), és még Mammyt is kifejezetten (a filmben ő egyébként nagyon király :) ), meg nyilván még csomó szereplőt. Összességében azt hiszem azt lehet mondani, hogy a nők nagy részének biztosan baromira tetszik, a férfiak közül pedig inkább csak az idősebbeknek (szerintem általában ők jobban "bírják" a lassabb, terjedelmesebb, romantikusabb könyveket), illetve a romantikusabb lelkületűeknek és az irodalom kedvelőknek is biztosan. Ja és persze azt is meg kell jegyezni így a végén, hogy eszméletlenül nagyszerű és értékes alkotás.

Moly link

Ja és a film. Hosszú. 1939-ben készült, de ha ezt nem tudod róla, ki nem találod. Baromi profi alkotás. A szereplők Ashleyn kívül nagyszerűen el lettek találva szerintem. Főleg talán Rhett, de Melanie, Mammy, és a többiek is. Persze ebben is vannak részek, amik mások, mint a könyvben, vagy kimaradtak a filmből (itt olvashatsz róluk bővebben), de mindezek ellenére komolyan nagyon király az egész. A szüleim pl. csak a filmet látták, de másodszorra is hajlandóak voltak velem megnézni (mindketten :) ). Viszont aki teheti, szerintem előbb a könyvet olvassa, mert az még a filmnél is zseniálisabb. Persze, akinek nincs türelme hozzá, de a filmhez van, hát akkor azt ne hagyja ki. :)

A bejegyzés trackback címe:

https://konyvbirodalom.blog.hu/api/trackback/id/tr487482552

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása