avagy rövid vélemények az általam olvasott könyvekről :)

KönyvBirodalom

KönyvBirodalom

Mary Ann Shaffer, Annie Barrows - Krumplihéjpite Irodalmi Társaság (10p)

2016. július 05. - aurelie

Nem is tudom, hogy akadtam rá erre a könyvre. Egyszer régebben már olvastam róla véleményeket, és akkor elhatároztam, hogy mindenképp el fogom olvasni, de valahogy mégis feledésbe merült. Most újra rátaláltam, és amint tudtam, ki is vettem a könyvtárból.
Valamiért félek minden olyan könyvtől, ami a háborúval kapcsolatos, mert nem bírom jól az ilyen dolgokat sem az életben, sem papíron, sem filmen, szóval sehogy. Ez a könyv viszont úgy fonódik a háború köré, hogy észre sem veszed, és máris belecsöppentél. Viszont annak ellenére, hogy egyre több borzalomról, szenvedésről ír, mégis az egészet egy szívet melengető, habkönnyű burokba zárja, így -, én legalábbis így éreztem, - magad döntheted el, hogy mennyire szeretnéd beleélni magad a borzalmakba, avagy inkább a pozitív, szeretettel, vidámsággal teli részhez vonzódsz, amit egyébként (szerintem) az írónő is inkább igyekszik sugallni.
A másik, ami miatt nagyon szerettem volna elolvasni, az a levélregény jellege. Mindig is szerettem az ilyeneket, kicsit azért, mert tetszik a hangulata, kicsit azért, mert valahogy így közelebb kerülök a szereplőkhöz, kicsit pedig csupán praktikai okokból, mert így, ha csak rövidebb időm van olvasni, akkor is tudok egy "egész részt" olvasni belőle.
A szereplők egytől egyik a szívemhez nőttek, ha elkezdeném sorolni, Juliettel és Kittel kezdeném, majd Dawsey következne, de nem lenne érdemes, mert annak ellenére, hogy nem egy hosszú könyv, mégis minden szereplőnek kialakul egy személyisége, sajátos karaktere, és tényleg mind tök jófejek. (Tisztelet a kivételnek, de hát kivételek mindig kellenek. :) ) Ráadásul annyira jó humoruk van!! Olyan humor van ebben a könyvben, amiről első benyomásra nekem furcsa volt, hogy egy könyv lapjain találkozok vele, a második benyomásom az volt, hogy hangosan felnevettem, a harmadik pedig az, hogy minden könyvben ilyennek kéne lennie! (Kivéve persze néhány zseni könyvét, akiknek a sajátos humoruk egyedülállóan szuper: Fredrik Backman, Rejtő Jenő, Jonas Jonasson, stb.)
Az izgalmakról pedig majd' elfelejtkeztem. Még azok is vannak benne!

Moly link

A bejegyzés trackback címe:

https://konyvbirodalom.blog.hu/api/trackback/id/tr718869096

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása