avagy rövid vélemények az általam olvasott könyvekről :)

KönyvBirodalom

KönyvBirodalom

John Selby - A jó alvás titkai (10p)

2017. január 16. - aurelie

Akármilyen meglepő is, azért kezdtem el olvasni, mert amióta az eszemet tudom, nehezen alszok el, és gondoltam, egy ilyen könyvtől ennél már csak jobb lehet, ha más nem, a könyvön alszok el. :D Egyébként random találtam itthon a polcon, azóta megkérdeztem, állítólag még Nagymamám vette ~20-25 évvel ezelőtt.
Az író (egy pszichológus) végigmegy sok-sok lehetőségen, ami okozhatja az álmatlanságot, leír minden lehetséges okhoz egy módszert, amivel le tudjuk győzni az alvási problémáinkat, illetve leír egy "alap" módszert is.
Na ezzel az alap módszerrel nekem nagyon jó tapasztalatom volt. Kb. fél-1 oldalban van leírva. Én már találkoztam többféle relaxációs módszerrel is (pl. autogén tréning, jógában relaxációs módszer), de ez eltér tőlük (vagy részben a keverékük is egyben..? nem tudom, de más), és csodák csodája, bejött. Az első 3 éjjel, amikor kipróbáltam, szerintem a top 10 "leghamarabb elalvós éjszaka" listámban ha lenne ilyen benne volt. Aztán előfordult, hogy nem jött be, aztán megint nagyon jól működött, aztán megint nem.. Mostanában kevésbé is próbálkoztam vele, meg kevésbé is működött, de szerintem csak azért, mert mindig van valami más oka annak, hogy nem tudok elaludni, amivel tisztában is vagyok, de azzal is tisztában vagyok, hogy éppen nem tudok ellene tenni, és ez nem is baj. A könyvben is van szó erről, hogy nem mindig baj, ha nem tudunk aludni, néha szüksége van a lelkünknek az álmatlan éjszakákra.
Persze azt is írja, hogy minden problémát ő sem tud megoldani, akár az is lehet, hogy érdemes szakemberhez fordulni, arról is ír, hogy a legtöbb az olvasón múlik, hogy mi a célja, mennyire akarja, stb. (Két rövid ideillő vicc: Hány pszichoterapeuta kell egy villanykörte kicseréléséhez? – Csak egy, de a körtének is akarnia kell a változást., illetve Hány transzperszonális pszichológus kell egy villanykörte kicseréléséhez? – Csak egy, de a munka nagyobb részét a körtének kell elvégeznie, a terapeauta csupán kíséri és támogatja őt ebben a folyamatban.)
Saját tapasztalatok és a pácienseivel való tapasztalatok közül is említ néha példákat, illetve ami nekem még érdekes volt, hogy ír a delta szakasz(ok)ról is, illetve egy grafikonon is ábrázolja nagy vonalakban az alvás szakaszait, amikről korábban ugyan már hallottam, de most így le is tisztázódtak bennem.
Összességében azt mondanám, hogy érdemes beszerezni antikváriumból/könyvtárból/stb. a könyvet, ha valaki álmatlanságban szenved hosszabb ideje, mert tényleg elég alaposan végigjárja a témát, és nem vesztett az aktualitásából attól még, hogy már több, mint 23 éve megírta J.S.

Libri link

A bejegyzés trackback címe:

https://konyvbirodalom.blog.hu/api/trackback/id/tr6812129101

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása