avagy rövid vélemények az általam olvasott könyvekről :)

KönyvBirodalom

KönyvBirodalom

John Elder Robison - Nézz ​a szemembe (8.7p)

2016. augusztus 30. - aurelie

Egy olyan férfiről szól, akit nagyon későn diagnosztizáltak Asperger-szindrómával. Illetve ő maga írja le az életét, a különböző kalandjait, érzéseit. (Wikipédiáról: "Az Asperger-szindróma neurobiológiai pervazív fejlődési zavar; az autizmus spektrumzavarok közé tartozó pszichiátriai kórkép. [..] A 2013-ban megjelent, jelenleg érvényes DSM-V megszüntette ezt a diagnózist, helyette az autizmus spektrumzavart súlyosság szerint osztályozza, azonban a WHO által használt BNO-10-ben továbbra is szerepel.")
Kezdem a negatívumokkal, hogy pozitívan fejezzem be. :) Először is sajnos Amerika még mindig Amerika, és sajnos ennek a könyvnek a stílusában is érezhetőek az ezzel járó dolgok. Másodszor pedig, valahogy arra számítottam, hogy több dolgot fogok megtudni az autizmusról, de ez a könyv inkább egy memoár, John Elder leírja, hogy mi is történt vele. Oké, nem csak tényszerűen, szóval az érzéseiről is ír, de valahogy mégis "tudományosan" vagy "szakmailag" vagy hogy is mondjam, többre számítottam.
Na és akkor jöjjenek a pozitívumok. Az, hogy nagyon amerikai, annyiból pozitívum, hogy érdekes belelátni egy konkrét amerikai életébe, hogy ott tényleg mennyi minden megtörténhet (nem akarok spoilerezni, de van 1-2 dolog azért, amit Európában nem tudnék elképzelni így, ahogy John Elderrel megtörtént). Aztán, ami még jó volt, hogy bár többre számítottam, azért még így is elég sok minden kirajzolódott arról, hogy milyen is egy "aspi" élete, például mit érez belül, miközben kívülről tök más látszik. Ami pedig a legzseniálisabb volt, az az, hogy mennyire nagyon vicces dolgok történtek vele és hogy mennyire kiemelkedően kreatív. Ha komolyan vesszük, elég durva poénokat csinált azért, de ha nem ilyen szemmel nézzük, akkor viszont eszméletlen vicces és kreatív csínyjei vannak. Ahogy olvastam, ott voltam vele képzeletben és vele együtt röhögtem. :D (Persze, ha igazából ott lettem volna, azért lett volna némi lelkiismeret furdalásom minden valószínűséggel..)
Most kezdtem el a Born on a Blue Day-t Daniel Tammet-től, úgy hallottam, hogy ez az a könyv, amit elsőként emlegetnek, ha autista által írt könyvet keres valaki. Erről a könyvről John Elder is ír, ha jól emlékszem, nem sokkal az övé előtt jelent meg ez a könyv. Még nincs összehasonlítási alapom, de azért, ha valaki nem csak egyetlen ilyesmi könyvet szeretne elolvasni, szerintem érdemes ezt is. Már csak az abszurd csínyek miatt is. :D

Moly link

A bejegyzés trackback címe:

https://konyvbirodalom.blog.hu/api/trackback/id/tr8511663090

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása